U novom tjednu 17. izdanje Subversive Film Festivala donosi niz nagrađivanih i kritički zapaženih dokumentarnih filmova, te poseban program posvećen kolektivu Subversive Film, uz odabrane filmove i masterclass Mohanada Yaqubija, Arhivističke prakse otpora.
Istraživačko-producentski kolektiv Subversive Film, baziran između Bruxellesa i Ramallaha, istražuje militantne filmske prakse u Palestini i šire te promišlja film kao gestu solidarnosti, a predstavit će ga njegov član, filmski redatelj Mohanad Yaqubi na svom masterclassu u srijedu 22. svibnja u 18 sati.
Promišljajući filmove kao historijska mjesta koja otkopavamo, kolektiv preispituje metode i alate koji se pritom koriste kako bi re-imaginirali povijesti solidarnosti, rasvjetljujući proces djelovanja unutar arhiva kao mjesta učenja, kao i mjesta za građenje fabula i konstruiranje priča pomoću zvuka, slika i teksta. U predavanju će se osvrnuti na dugotrajne i aktualne projekte kolektiva.
U sklopu programa Subversive Film Palestina gledamo i dva filma Mohanada Yaqubija/kolektiva: u srijedu nakon masterclassa, u 19.30, bit će prikazan R21: Obnavljanje solidarnosti, film nastao kao nastavak i refleksija na zbirku od 20 filmova snimljenih na 16mm filmskoj traci, koju je u Tokiju sačuvao japanski pokret solidarnosti s palestinskim narodom, a u četvrtak 23. svibnja u 20 sati gledamo Izvan kadra (Revolucija do pobjede), meditaciju o borbi palestinskog naroda da proizvede sliku i samoreprezentaciju prema vlastitim uvjetima.
Na programu su i filmovi iz dokumentarne konkurencije Subversive Film Festivala, kao i posebne projekcije filmova van konkurencije: tako u utorak 20. svibnja gledamo Zbogom, Tiberijado, dobitnika prestižne nagrade Grierson koji donosi priču o četiri generacije palestinskih žena u egzilu u čijem je središtu slavna glumica Hiam Abbas (serija Nasljeđe), kratkometražni Incident Billa Morrisona, rekonstrukciju ubojstva koje je počinila čikaška policija u pretežno crnom kvartu te komično-apokaliptičnu viziju kraja svijeta i početka novog Jednom unutar vremena u režiji kultnog Godfreyja Reggia i ponovno uz glazbenu podlogu Philipa Glassa.
Na programu u četvrtak 23. svibnja prije Yaqubijeva Izvan kadra je distopijski znanstveno-fantastični dnevnik Bilješke iz eremocena Viere Čákanyove sniman iz perspektive redateljičina virtualnog alter ega iz doba usamljenosti, budućnosti u kojoj su digitalne tehnologije i AI potpuno poharale svijet uz devastaciju okoliša i nepovratno narušavanje bioraznolikosti.
Petak 24. svibnja donosi Zlatni život Boubacara Sangaréa o tinejdžerima koji rudare zlato u Burkini Faso te i Socijalistički realizam čileanskog filmskog maga Raúla Ruiza, posljednji film koji je snimio u rodnoj zemlji prije vojnog puča Pinocheta a koji je posthumno montirala njegova udovica, filmska autorica Valeria Sarmiento.
Vikend donosi projekcije dobitnika Beldocsa TrećIII libanonskog redatelja Karima Kassema u kojem pratimo svakodnevicu neobičnog automehaničara koji u okolici Beiruta ne popravlja samo aute nego i svoje mušterije, Zemlje za nas hrvatske autorice Karle Crnčević koja donosi priču o skupini “bračkih vještica”, žena koje žive u nesvakidašnjoj zajednici na otoku Braču, zasnovanoj na ekofeminističkim počelima (nakon koje će uslijediti razgovor s redateljicom i članicama inicijative Zemlja za nas) te filma Preobrazba Édouarda Louisa u kojem angažirani francuski pisac ogoljuje svoju intimu i vodi nas na mjesta koja smo već upoznali u njegovoj autobiografskoj prozi koja razotkriva klasno i seksualno nasilje i maestralno spaja privatno i političko.
Sljedeći tjedan usmjeren je diskurzivnom dijelu Subversive Festivala, a čitav program već se nalazi na webu!