Audiovizualna razglednica i znanstveno-fantastični dnevnik sniman iz perspektive redateljičina virtualnog alter ega iz doba usamljenosti, budućnosti u kojoj su digitalne tehnologije i AI potpuno poharale svijet uz devastaciju okoliša, nepovratno narušavanje bioraznolikosti i prevlast tehnosfere nad biosferom. Smješten u budućnost koja (još) ne postoji eksperimentalni dokumentarac Bilješke iz eremocena propituje idealizirani tehno-optimistički model koji je pred nama. Sa znatiželjnog, razigranog i kritičkog stajališta redateljica Viera Čákanyová istražuje potencijal blockchain tehnologije i umjetne inteligencije u suočavanju sa složenim globalnim problemima koje mi ljudi stvaramo – klimatskim promjenama i krizom predstavničke demokracije. Kombinirajući dnevničke filmske snimke (snimljene na super osmici i šesnaestici), rasterske grafike i pikselizirane slike nastale pomoću 3D skenera Čákanyová poetično i snažno naglašava inherentnu napetost između analogne i digitalne budućnosti čovječanstva. Kako pjeva Nick Cave – koga je briga što donosi budućnost? Eremocen je ionako vječna sadašnjost.
Festivali i nagrade:
Berlinale (2023) – svjetska premijera; Dokufest (2023); Sun in a Net Awards (2023) – nominacija za najbolji dokumentarni film
Viera Čákanyová rođena je 1980 u Bratislavi. Studirala je pisanje scenarija na Akademiji izvedbenih umjetnosti u Bratislavi (VŠMU) i stekla diplomu iz dokumentarnog filma na Filmskoj i TV školi Akademije izvedbenih umjetnosti u Pragu (FAMU). Osim snimanja vlastitih filmova, također radi kao konzultantica za scenarije i montažerka za nezavisne filmske produkcije. Autorica je intuitivne trilogije koju tvore FREM (2019), Bijelo na bijelom (2020) i Bilješke iz eremocena (2023) a filmove povezuju sljedeće teme: umjetna inteligencija, distopijska budućnost čovječanstva, sukob analognog i digitalnog, prirode i civilizacije te klimatske promjene.