Ovosezonski program Hall of Fame – vodič kroz povijest dokumentarnog filma u kojem predstavljamo najznačajnija ostvarenja dokumentarnog roda posvetili smo filmskim pobunama i politički angažiranom filmu, a na novom izdanju u četvrtak 25. studenog prikazujemo kultni film Haskella Wexlera, Medium Cool, o snimatelju televizijskih vijesti koji se zatječe usred masovnih demonstracija koje izbijaju na Nacionalnoj konvenciji demokratske stranke u Chicagu 1968. godine.
Film ima jedinstvenu strukturu u kojoj Wexler isprepliće dokumentarno s igranim, prvo na razini forme, koristeći se tehnikama karakterističnim za film istine (cinéma vérité), ali i sadržajno gledano: tako glavnog glumca Roberta Forstera ubacuje u stvarne događaje na Konvenciji. Reakcija javnosti je poprilična – film dobiva oznaku X zbog načina na koji se dotiče američke kontrakulture, prokazavši SAD u njezinim rasnim, spolnim i društvenim podjelama. Riječima kritičara Vincenta Canbya za The New York Times, riječ je o “svojevrsnoj filmskoj Guernici, portretu Amerike usred procesa eksplodiranja u odlomljene komadiće netrpeljivosti, sumnje, straha i nasilja.”
Kino-repertoar u petak 26. studenog i nedjelju 28. studenog donose i kritički iznimno hvaljene naslove o opasnostima i humanosti 21. stoljeća u doba dubokih kriza. Poetični dokumentarac talijanskog majstora Gianfranca Rosija, Notturno, o svakodnevici ljudi na politiziranim granicama na Bliskom iskoku, premijerno je prikazan na prošlogodišnjem Venecijanskom filmskom festivalu, na kojem je osvojio i više nagrada. Umjesto ratom i politikom, Rosi se bavi pojedincima koji se u tom kaosu pokušavaju snaći. Novo evanđelje Švicarca Mila Raua, s druge strane, vrlo je smiono djelo koje kroz prizmu umjetnosti želi dovesti do promjena. Dok ne postavlja predstavu o pasiji, Rau s filmskom ekipom prati buđenje svijesti među radnicima na plantažama rajčice na jugu Italije.
Nadalje, subota 27. studenog rezervirana je za upoznavanje s jedinstvenom filmskom autoricom, Sunčicom Anom Veldić, koja je svojom underground estetikom i šarmantno autoironičnim te metatekstualnim pristupom osvježila kratku formu hrvatskog dokumentarca. S njom razgovara filmska kritičarka Višnja Vukašinović, nakon čega slijedi projekcija sedam njezinih filmova.
Podsjećamo i da je u skladu s novom odlukom Nacionalnog stožera za ulazak u kino potreban odgovarajući dokaz o cijepljenju, preboljenju, odnosno testiranju. Više o tome ovdje.