U sklopu programa Upoznaj autora predstavit ćemo višestruko nagrađivanog redatelja i snimatelja Borisa Poljaka čiji su eksperimentalno-dokumentarni filmovi zanimljiv spoj voajerizma, spontane igre i pažljivog čina promatranja.
U razgovoru koji će moderirati filmska kritičarka Višnja Pentić saznat ćemo u kakvom su odnosu Boris snimatelj i Boris redatelj. Je li u pitanju, kako piše Antonija Šitum „neprestano izmjenjivanje uloga, ili je sve to na koncu jedna te ista stvaralačka uloga?“. Poljak će nam otkriti zašto se voli igrati s ustaljenim konvencijama i ne priznaje filmske žanrove, zašto je voajerizam po njemu u srži dokumentarizma i odakle proizlazi njegova zelotska posvećenost opservaciji. Pričat ćemo o etičkim implikacijama voajerizma u njegovim filmovima i apsurdnim razmjerima koje zaštita privatnosti može doseći, te zakučastim i isprepletenim međuodnosima tehnike snimanja, idejnog procesa i filmske režije. Fokus će biti i na njegovu dugogodišnjem angažmanu u Kino klubu Split, dvadesetogodišnjoj kreativnoj suradnji s Damirom Čučićem, kaljenju snimateljskog zanata kod legendarnog Andrije Pivčevića, a saznat ćemo i kako ga je kupovina teleobjektiva dovela do snimanja vlastitih autorskih filmova.
Boris Poljak (Split, 1959) jedan je od najistaknutijih hrvatskih eksperimentalnih i dokumentarnih autora, hvaljen snimatelj i direktor fotografije. Dugogodišnji član Filmskog kluba Split i jedan od pokretača Split Film Festivala – međunarodnog festivala novog filma i videa. Od 1989. radi kao profesionalni direktor fotografije. Snimio je više od 50 filmova kratkog i dugog metra te osvojio osam nacionalnih nagrada za najbolju kameru. Režirao je nagrađivane eksperimentalne naslove Onkraj (2003) i Sky Spirits (2010), oba u surežiji s Damirom Čučićem, te četiri kratka dokumentarna eksperimentalna filma Splitski akvarel (2009), Oni samo dolaze i odlaze (2017), Autofokus (2013) i Horrror Vacui (2022). Autofokus je osvojio nagradu za najbolji kratki film na međunarodnim filmskim festivalima Karlovy Vary i Visions du Reel, dok je Horror Vacui nedavno osvojio Grand Prix na Danima hrvatskog filma te je proglašen najboljim kratkim filmom na ovogodišnjem ZagrebDoxu.
Nakon razgovora slijedi i projekcija Poljakove tetralogije koja se sastoji od filmova Splitski akvarel, Oni samo dolaze i odlaze, Autofokus i Horror Vacui.
Ulaz na razgovor je slobodan, a za projekciju je potrebno kupiti ulaznicu.
Snimka razgovora naknadno će biti dostupna na volimdokumentarce.net i Restartovu YouTube kanalu.