Pjesnikinja i debitantska redateljica Sandra Hochman skupila je 1973. filmsku ekipu sastavljenu isključivo od žena i 15 000 dolara kako bi dokumentirala Demokratsku konvenciju u Miamiju. Ondje proziva i sabotira Waltera Cronkitea i druge pripadnike medijsko-političkog muškog establišmenta jer ignoriraju povijesnu kampanju Shirley Chisholm, prve žene i Afroamerikanke koja se kandidirala za predsjednicu SAD-a pod egidom Demokratske stranke. U to vrijeme žene čine 53% elektorata ali svega 3% u Zastupničkom domu američkog Kongresa. Ako žene čine polovicu države, zašto su tako podzastupljene u vlasti? Hochman gotovo zaustavlja konvenciju uz pomoć striptizete Liz Renay (koja je kasnije glumila u Desperate Living Johna Watersa), ismijava Warrena Beattyja i Garyja Harta zbog njihova nesvjesnog seksizma te izmjenjuje urnebesne replike s Artom Buchwaldom (“najbolji komičarski duo nakon Hepburn i Tracyja”). U filmu se pojavljuju Gloria Steinem, Betty Friedan, Florynce Kennedy, Coretta Scott King, Germaine Greer i druge feminističke ikone 1970-ih, kao i pisac Norman Mailer.
Hochman je film režirala, producirala te animirala no nakon što je 1973. prikazan pet noći zaredom u Fifth Avenue Cinema ovaj raritetni i aktualni filmski dokument gotovo uopće nije bio prikazivan sve do 2019. kada ga je Knjižnica Lily pri Sveučilištu Indiana digitalno restaurirala. Hochman nakon toga doživljava svojevrsnu renesansu – njezin film ponovno je otkriven nakon 46 godina te se prikazuje diljem svijeta: u Parizu, Londonu i Lincoln Centru u New Yorku. Vrckav i lucidan film prožet je poezijom same Hochman te pravedničkim bijesom koji kulminira u sceni u kojoj svjetlonoše feminističkog pokreta marširaju na komercijalnu TV i radio mrežu CBS.
Nakon projekcije održat će se razgovor u kojem sudjeluju spisateljica i politologinja Aida Bagić, pjesnikinja Monika Herceg i umjetnica Sandra Sterle a moderatorica je kulturna antropologinja Sonja Leboš. Razgovarat će, između ostalog, o performativnosti u (fem)politici, ženstvenosti kao maškaradi (kako je opisuje psihoanalitičarka Joan Riviere) te povući paralele između intersekcionalnog feminizma i feminizma u socijalizmu.
Film prikazujemo u sklopu programa Hall of Fame – vodič kroz povijest dokumentarnog filma.
Nagrade i festivali:
Chicago International Film Festival 1973
Recenzije:
“Urnebesno… Apsolutno briljantno!” Ms. Magazine
“Živopisan i sulud dokumentarac!” Liz Smith, Cosmopolitan
“Sandra Hochman i Art Buchwald najbolji su komičarski duo nakon Hepburn i Tracyja.” Arthur Schlesinger, Jr.
„U filmu tvrdim da bi muškarce trebalo poslati u rehabilitacijske centre, i sada, u eri Harveyja Weinsteina, obistinjuju se sve apsurdne vizije budućnosti koju sam predviđala tada.“ Sandra Hochman