Film prikazujemo u okviru programa Dokukino ljetuje u Art Parku. U suradnji sa zagrebačkim Art Parkom donosimo besplatne projekcije izvrsnih ostvarenja s našeg kinorepertoara, svakog ponedjeljka od 20. lipnja do 17. srpnja. Uz dio filmova bit će organiziran i razgovor s autorima.
Poly Styrene (1957-2011) bila je prva mulatkinja u Velikoj Britaniji na čelu uspješnog punk rock banda. Kao frontmenica X-Ray Spex ova britansko-somalijska muzičarka bila je i izvor inspiracije za kasnije riot grrl i afro-punk pokrete. Na utjecajnom albumu Germfree Adolescents predstavila je svijetu novi zvuk bunta posredstvom svojeg nekonvencionalnog, iskričavog glasa koji je bio „dovoljno glasan da buši rupe u metalu“. U hitovima poput Oh Bondage Up Yours! s rijetkom pronicljivošću i dalekovidnošću pjevala je o identitetu, konzumerizmu i opresiji te komentirala društvena zbivanja u Engleskoj tijekom kasnih 1970-ih. Celeste Bell kći je Poly Styrene koja je nevoljko postala čuvarica majčine kreativne ostavštine, ali i njezinih demona. Mizoginija, rasizam i mentalna bolest obilježili su Polyin život te traumatično utjecali na Celestino djetinjstvo i često problematičan odnos s majkom. Biografski dokumentarac donosi brojne dosad neviđene arhivske materijale i raritetne dnevničke zapise koje čita glumica Ruth Negga (nominirana za Oscara za ulogu u filmu Loving). Pratimo Celeste kako prvi put otvara njezin umjetnički arhiv i prelazi tri kontinenta kako bi bolje razumjela Poly – revolucionarnu kantautoricu, ali i svoju majku. Na tom putovanju srećemo brojne sugovornike koje je Poly nadahnula, između ostalog to su: Thurston Moore (Sonic Youth), Kathleen Hanna (Bikini Kill/Le Tigre), modna dizajnerica Vivienne Westwood, pjevačica Neneh Cherry, muzičar/producent Youth i drugi.
Festivali i nagrade:
BRITISH INDEPENDENT FILM AWARDS – najbolji dokumentarac, nagrada Discovery / BAFTA SCOTLAND AWARDS – nominacija za najbolji film / THE GRIERSON TRUST BRITISH DOCUMENTARY AWARD – nominacija za najbolji glazbeni dokumentarac
Recenzije:
“Dirljiva studija dinamike između majke i kćeri“ David Jenkins, Little White Lies
“Vrlo zanimljiv i važan dokumentarac“…“ Peter Bradshaw, The Guardian
“Tajno oružje ovog filma njegova je zavidna iskrenost – o Britaniji, glazbenoj industriji, mentalnom zdravlju i samoj protagonistkinji.“ David Leigh, The Financial Times