Između svjetla i tame stoji tunižanka Olfa, majka četiri kćeri. Jednog dana njene dvije starije kćeri nestaju. Kako bi popunila prazninu koja je ostala iza njih, redateljica Kaouther Ben Hania poziva profesionalne glumice i osmišljava osebujan filmski mehanizam koji će skinuti veo sa životnih priča Olfe i njezinih kćeri. Četiri kćeri jedinstveno je filmsko iskustvo, intimno putovanje nade, pobune, nasilja, međugeneracijskog prijenosa i sestrinstva koje će dovesti u pitanje same temelje naših društava. Dokumentarna forma pomiče granice filmskog izlaganja kako bi dala glas hrabrim i kompleksnim ženama.
Film prikazujemo u sklopu ciklusa Slike doma koji donosi naslove koji istražuju pojam “doma” i dekonstruiraju uvriježenu izreku “dom nije mjesto, već osjećaj” kroz narative o potrazi za (porodičnom) intimom i bliskošću ali i otuđenju u domaćoj životnoj sredini te izmještenosti uslijed migracija, gentrifikacije ili ratnih stradanja.
Festivali i nagrade:
Nominacija za Oscara u kategoriji dugometražnog dokumentarca 2024. / CANNES FILM FESTIVAL 2023 – Nagrada Golden Eye / TROMSO IFF 2024 – posebno priznanje, Nagrada Don Quixote / CÉSAR 2024 za najbolji dokumentarni film / PALM SPRINGS IFF 2024 – FIPRESCI-jeva nagrada za najbolji strani film / INTERNATIONAL DOCUMENTARY ASSOCIATION 2023 – najbolji scenarij / BFI LONDON FF 2023 / MELBOURNE IFF 2023 / JI.HLAVA IDFF 2023 / MUMBAI FF 2023 / IFFR 2024 / ZAGREBDOX 2024 – Veliki pečat
Recenzije:
“Četiri kćeri je film na razmeđu rodova, koji počiva na performativnosti i metafilmičnosti, dok svi uključeni osvješćuju vlastite činove; kako protagonistice pozvane svoju priču, ne samo ispričati, već i izvedbeno rekreirati, tako i glumci koji zastupaju odsutne članove obitelji.” Iva Rosandić, Dokumentarni.net
“Rijetko se film Bena Hanije doima da eksploatira ili manipulira. Zapravo, film je ponajviše radikalan u svojoj iskrenosti i odvažnosti” Lovia Gyarkye, The Hollywood Reporter