„Kraj zemlje čudesa“ igrani je dokumentarac o Tari Emory, transrodnoj veteranskoj umjetnici koja radi pod vlastitim uvjetima u industriji seksa. Suočavajući se sa svijetom koji se mijenja i izbacivanjem iz svog prepunog studija Zemlje čudesa (Wonderland), Tara se mora suočiti sa svojom obiteljskom poviješću gomilanja nepotrebnih stvari, svojom umjetnošću i samom sobom. Zaokupljena radom na trans-SF-porno epu „Up Uranus“ Tara nema finacijere, ali ima neiscrpne zalihe kreativnosti i sklonost retro-futurističkim scenama niskobudžetne znanstvene fantastike 1950-ih godina koje zamišlja s puno zabavnog seksa. Redateljica Laurence Turcotte-Fraser pratila ju je sedam godina, snimajući sve, od operacije kose u Meksiku do snimanja fotografija za njezinu porno stranicu. Emory je usredotočena na oblikovanje svog života prema vlastitim uvjetima: kao seksualna radnica, trans žena, redateljica, kostimografkinja, scenografkinja, crtačica stripova i još više od toga. Njezina prijetnja deložacijom iz šupe koju je preuredila u studio je prepreka, ali možda će stati na kraj njezinom „hordanju“, problematičnoj navici koju je naslijedila od oca, zajedno sa svojim vještinama automehaničara. Njezina sposobnost popravljanja starih automobila znači da se osjeća potpuno kao kod kuće s muškarcima na sajmu automobila gdje se redovito pojavi u svojoj ružičastoj haljini vozeći Citroën 2CV koji je sama popravila i obnovila. Ovaj portret trans umjetnice i porno radnice, istaknuli su kritičari, impresionira suptilnim pristupom potencijalno senzacionalističkoj temi. Prikazuje Emory kao zanimljivu osobu koja sasvim slučajno snima retrofuturističku znanstveno-fantastičnu pornografiju. Za Emory je pornografija više od posla, to je umjetnički poziv. „Ona je samo jedna od nas“, kaže jedan čovjek na sajmu automobila, diveći se restauriranom Citroënu. Sam dokumentarac jasno pokazuje da prepreke nisu ništa novo za snalažljivu Emory. Ova multitalentirana umjetnica i samostvorena žena nadvladat će sve i svašta, pod vlastitim uvjetima. „Kraj zemlje čudesa“ prikazivan je s uspjehom na festivalima Outfest: Los Angeles Gay & Lesbian Film Festival, Queer Lisboa, Amsterdam International Documentary Film Festival i Montreal International Documentary Festival.
Prije dugometražnog Kraja zemlje čudesa gledamo Plinsku vilu (r. Erich Rettstadt, Tajvan / SAD, 2021., 10′).
U ljeto 2020. godine, scenarist i redatelj Erich Rettstadt počeo je razvijati „Plinsku vilu“ u bliskoj suradnji s članovima tajvanske LGBTQ+ zajednice, uključujući svog partnera Tai China i glavnu glumicu Marian, jednu od najpoznatijih drag umjetnica na Tajvanu. Svjetska premijera dogodila se godinu dana kasnije na Kaohsiung Film Festivalu i od onda film hara queer festivalima i prikuplja nagrade. U svega desetak minuta, „Tank Fairy“ sadrži sve što pravi camp-klasik mora imati: urnebesnu obradu hita iz osamdesetih “Holding Out For A Hero” izvedenu na kineskom jeziku i koreografiju tajvanske drag-koreografkinje znane kao Akuma Diva Xtravaganza. Dama je inače članice kultne kuće Xtravaganza, jedne od javno najpriznatijih „kuća“ koje su se pojavile na underground plesnoj sceni New Yorka. I to nije sve. Radnja prati zanimljiv zaplet: u Tajvanu, “song wa si de” su radnici koji rutinski opskrbljuju plinskim spremnicima ulične prodavače i stare stambene zgrade. Pojavljuje se Čarobna Tank Fairy, odnosno Plinska vila, koja svoje boce donosi na sasvim drugačiji način. Tenkove, spremnike, kanistre i sve ostalo što se može reciklirati, razvozi sa stilom i drskošću. Sređena je i prijeti opasno visokim štiklama, a njezin dolazak mijenja život Jojoa, usamljenog desetogodišnjaka koji sanja o plesu i šminkanju. Izopćen od školskih kolega i neshvaćen od svoje stroge samohrane majke, Jojo prihvaća poziv svoje vilinske kume i graciozno pleše. Ova glazbena i camp ekstravaganza nažalost se ne bavi ZG-vrećicama, no plinske boce jednako su atraktivne i potiču publiku da prigrli svoju autentičnost. Erich Rettstadt je queer američki filmaš i kazališni umjetnik čiji rad naglašava inkluzivnost i eskapizam. „Plinska vila“ prikazana je na stotinjak filmskih festivala, dok britanski The Guradian upozorava na važnost podrške tajvanskoj queer sceni kojoj se ne piše baš najbolje ostvare li se planovi susjednog Pekinga.
Filmovi se prikazuju u sklopu manifestacije Queer MoMenti 2023., u organizaciji Udruge Domino. Ulaznice za filmski program mogu se nabaviti na blagajni kina prije projekcija po cijeni od 3 € (za studente 2 €).