„Majka se udala za očevu sliku.“ Riječi kojima svoj osobni dokumentarac otvara redateljica Firouzeh Khosrovani nisu u prenesenom značenju. Njezina majka doslovno se vjenčala s očevim portretom u Teheranu, dok je on bio u Švicarskoj na studiju radiologije. Događaj služi kao zoran prikaz jaza koji još uvijek opstaje u njihovom braku: Hossein je vrlo profinjen i njeguje sekularne svjetonazore, no njegova mlada nevjesta Tayi pobožna je muslimanka i šokiraju je zapadnjački ukusi njezina muža. Redateljica uz pomoć obiteljskih fotografija i drugih arhivskih materijala, rekonstruiranih i zamišljenih dijaloga i obilježja kuće u kojoj je odrastala stvara poetičan portret složenog, no usprkos tome odnosa ispunjenog ljubavlju, uz osvrt na Švicarsku i revolucionarni Iran 60-ih godina.
Festivali i nagrade:
IDFA 2020 – Najbolji dugometražni dokumentarni film, nagrada Beeld en Geluid IDFA ReFrame za najbolju kreativnu uporabu arhivske građe / FILMS FROM THE SOUTH NORWAY 2021 – Nagrada publike / HUMAN RIGHTS / HUMAN WRONGS FILM FESTIVAL 2021/ FIPADOC BIARRITZ 2021 / GÖTEBORG FILM FESTIVAL 2021 / DOCPOINT HELSINKI 2021
Recenzije:
U ovom osobnom eseju Khosrovani filigranski vješto spaja komadiće svoje obiteljske povijesti kroz pola stoljeća, ali istovremeno zahvaća kolektivnu povijest vlastite zemlje. Dina Pokrajac, Dokumentarni.net
Pronicavo i dirljivo ostvarenje. Jonathan Romney, ScreenDaily
Tenzije među roditeljima kao ogledalo turbulentne recentne povijesti Irana. Stephen Dalton, Hollywood Reporter