Predavanje će reflektirati generativne lekcije koje izviru iz bogatog filmskog nasljeđa i dugogodišnje filmske prakse Barbare Hammer iscrtavajući njezine filmske konceptualizacije vremena i erosa, tijela i povijesti. Njezin filmski korpus inzistira na intrinzičnom povezivanju otjelovljenog iskustva i potisnutih života. Unikatna lezbijska i feministička eksperimentatorica Hammer koristi neutaživo oko i haptički pogled kako bi dala obličje raznolikim tjelesnim i inim iskustvima seksualnosti, rodnog identiteta, starenja, bolesti, solidarnosti i kolektiviteta te učinila vidljivim povijesne arhive marginaliziranih života uz fokus na žene, nebinarne osobe, queer umjetnike i umjetnice. „Savijajući“ vrijeme i ukrotivši njegov taktilni i materijalistički potencijal Hammer je preoblikovala filmski medij prema nagnućima svoje neiscrpne mašte i iskričavog karaktera. U predavanju Gorfinkel će se osvrnuti i na nedavnu listu najboljih filmova svih vremena koju je objavio časopis Sight&Sound i kontroverze koje je izazvala kroz prizmu svojeg teksta ‘Against Lists’ (2019.) u kojem propituje važnost filmskih lista i potencijalnu radikalizaciju filmskog kanona.
Barbara Hammer je američka vizualna umjetnica rođena 1939. godine u Los Angelesu no većinu života živjela je i stvarala u New Yorku. Njezina praksa obuhvaća film i video ali i performans, instalaciju i digitalnu fotografiju. Kao lezbijska umjetnica zbog nedostatka reprezentacije odlučila je projicirati život lezbijki na prazno platno i dokumentirati ga za buduće generacije. 1970-ih formirala je vlastitu estetiku zasnovanu na povezivanju organa vida i dodira. Kroz taktilne slike htjela je fizički uključiti gledatelje i gledateljice, potaknuti ih na djelovanje i aktivno gledanje. Tijekom 1980-ih bavi se fragilnošću svjetla, života i filma dok se 1990-ih vraća politikama identiteta ali kroz formu esejističkog dokumentarca. Kroz čitav svoj opus nastojala je angažirati gledatelje_ice stavljajući ih u ulogu povijesničara_ica ili arheologa_ica koji proučavaju njezine guste filmske kolaže. Njezini dokumentarci propituju tko stvara povijest a tko je iz nje izostavljen, je li autobiografija istina ili fikcija i kako ponovno prisvojiti lažnu kulturnu reprezentaciju. U posljednjoj stvaralačkoj fazi bavi se starenjem i vlastitom borbom s rakom jajnika od kojeg je umrla 2019. godine.
Ulaz na predavanje je besplatan.
Elena Gorfinkel je filmologinja i filmska kritičarka te viša predavačica na King’s Collegeu u Londonu. Primarno se bavi nezavisnim, eksperimentalnim i erotskim filmom te ženskom filmskom praksom. Autorica je knjige Lewd Looks: American Sexploitation Cinema in the 1960s (Minnesota, 2017) i suurednica knjiga Taking Place: Location & the Moving Image (Minnesota, 2011) i Global Cinema Networks (Rutgers, 2019). Trenutačno dovršava dvije knjige: jednu o Wandi Barbare Loden i drugu u kojoj u suautorstvu s Johnom Davidom razrađuje pomalo ekscentričnu teoriju filmskih rekvizita. Dobitnica je stipendije Fundacije Andy Warhol za umjetnike i pisce za književni projekt o „filmu iscrpljenosti.“ Filmske kritike i eseje objavljuje u Criterionu, časopisu Sight&Sound, Artforumu i drugim publikacijama.