„Fotografije me podsjećaju na stvari jer gubim pamćenje. Nisam se sjećala ovih dviju kutija. I onda sam ih uzela, otvorila i počela pregledavati negative. Stvari kojih se više nisam sjećala navrle su mi ponovno jer fotografija ima moć da povrati vrijeme, premosti osjećaje i sve spasi.”
Cecilia Mangini
“Snimanje dokumentarca o ponovno pronađenoj fotoreportaži i nerealiziranom filmskom projektu nije samo egzorcizam protiv vremena i izgubljenih prilika: u pitanju je spašavanje životnih priča, fascinantnih slika, važnog djelića povijesti. Vrlo je važno znati da je malena zemlja uspjela pobijediti veliku političku i vojnu silu. Ovaj otpor treba pamtiti, on je također poziv na borbu do kraja, bez odustajanja. Protagonistkinja luta po svojoj kući, no ona je borbena umjetnica i hrabro se hvata u koštac s ranama koje joj nanose intimne uspomene i njezina prošlost.“
Paolo Pisanelli
Dvije kutije pune fotografskih negativa ležale su više od 50 godina zaboravljene na dnu stare garderobe. Između 1964. i 1965. Cecilia Mangini i njezin suprug Lino Del Fra živjeli su u Sjevernom Vijetnamu tijekom rata s SAD-om i provodili istraživanje za dokumentarac koji su namjeravali napraviti. Film nikad nije snimljen, no kroz fotografije, tekstove, uspomene i rupe u sjećanju ponovno proživljavamo borbu i otpor naroda koji traži svoju neovisnost. Komorni film o ratu, izblijedjelom sjećanju i neumoljivom prolasku vremena.
Program Film XX kustosice Dine Pokrajac sastoji se od filmskih ciklusa reprezentativnih redateljica koje su i dalje rijetka pojava u patrijarhalnom i falogocentričnom svijetu filma. U 2022. prisjećamo se nedavno preminule talijanske dokumentaristice Cecilije Mangini (1927. – 2021.) te prvi put u Hrvatskoj prikazujemo izbor njezinih autorskih dokumentaraca i igranih filmova na kojima je surađivala.
Nakon projekcije razgovarat ćemo s Paolom Pisanellijem, suredateljem filma i čestim suradnikom Cecilije Mangini te filmologinjom Dalilom Missero, autoricom knjige Women, Feminism and Italian Cinema.