U utorak 19. 12. u 18 sati u Dokukinu KIC održat će se masterclass višestruko nagrađivane montažerke Jelene Maksimović pod naslovom Montaža u postjugoslavenskom kontekstu.
Maksimović je u proteklih desetak godina montirala više od 60 igranih i dokumentarnih filmova te je definitivno „najzaposlenija“ montažerka mlađe generacije u regiji. Uz raznorodnu estetiku kao zajedničku nit koja povezuje njezin dosadašnji filmski opus i rad na filmu Maksimović ističe slobodu „koja nam je svima neophodna a imamo je sve manje.“ Filmove na kojima je radila karakterizira iznimna tematska i žanrovska raznolikost a u masterclassu će govoriti o izazovima koje nosi posao montažerke i opetovanim suradnjama s istaknutim regionalnim redateljima i redateljicama kao što su Ognjen Glavonić, Mladen Kovačević, Ivan Salatić, Marta Popivoda, Kumjana Novakova, Ivan Ramljak, Vladimir Perišić, Milica Tomović i drugi.
Jelena Maksimović je diplomirala FTV montažu na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gdje je stekla i zvanje Master dramski i audio-vizuelni umjetnik – filmski i televizijski montažer. Od 2015. predaje kao docentica na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Kao montažerka radila je na brojnim nagrađivanim regionalnim ostvarenjima, između ostalog na filmovima Teret (2018), Ti imaš noć (2018), Kelti (2021), Pejzaži otpora (2021), Snajka: Dnevnik očekivanja (2023.), El Shatt – nacrt za utopiju (2023.), Izgubljena zemlja (2023.), Tišina razuma (2023.) koji su prikazivani na internacionalnim filmskim festivalima u Cannesu, Veneciji, Berlinu, Locarnu, Torontu, Roterdamu… Pored filma, ostvarila je brojne suradnje na polju videoradova, prostornih instalacija i kazališnih predstava. 2018. s Dušanom Grubinom korežirala je dokumentarac Taurunum Boy (2018.) a 2020. režirala je svoj dugometražni prvijenac Domovine koji je imao svjetsku premijeru na prestižnom FID Marseilleu.
Ulaz na masterclass je besplatan.