Oboružan svojom kamerom Hubert Sauper, dostojni nasljednik angažiranih dokumentarista i svjetskih putnika Markera i Ivensa zamaskiran kao privilegirani turist, ovoga nas puta vodi u postkolonijalnu Kubu gdje i dalje odzvanja eksplozija USS Mainea iz 1898. godine kojom je otpočela era američkog imperijalizma. U isto vrijeme i na istom mjestu rodilo se još jedno moćno osvajačko oružje – film kao propaganda. Slijedeći kubansku djecu, te „mlade proroke”, kako ih zove, Sauper istražuje stoljeće filma i posredstvom filma konstruiranih mitova dok se valovi imperijalizma razbijaju o oštre hridi ove otočne državice koja je tolikim revolucionarima predstavljala priželjkivanu utopiju. Stanovnici Havane svih dobnih i društvenih profila dijele s nama svoja uvjerenja i živote te brane svoj vitalizam i unutarnju slobodu naspram vanjskih pritisaka, rigidnih sankcija i reperkusija stoljetne opresije.
Festivali i nagrade:
SUNDANCE FILM FESTIVAL 2020 – velika nagrada žirija / VIENNALE 2020 – najbolji austrijski film / HAINAN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL – nagrada publike / CPH:DOX 2020 / FILMSKI FESTIVAL SLOBODNA ZONA 2020 / TEL AVIV DOCUMENTARY FILM FESTIVAL 2020 / VALLADOLID INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2020 / ADELAIDE FILM FESTIVAL / MINSK INTERNATIONAL FILM FESTIVAL / DOKUFEST / SUBVERSIVE FILM FESTIVAL
Recenzije:
Sauper nam nudi filmski lijek od lakomislenih putopisa – njegovi protagonisti ti su koji usmjeravaju njegovu pažnju a ne obrnuto. Kako je još 1998. zapazio legendarni Jean Rouche, Sapuer stvara „film kontakta“ i tjera nas da preispitamo našu poziciju kao gledatelja dokumentaraca i usporedimo je s pozicijom turista – umjesto da draška ego svojoj progresivnoj ciljanoj publici, film joj upućuje prodoran kritički pogled. Matt Fagerholm, RogerEbert.com
Sauperov intrigantan i privržen portret Kube i njezinih „malih proroka“ otvara vrata prema autentičnoj kubanskoj perspektivi koja raspiruje glasine, stereotipe i propagandu te prilično suženo zapadnjačko razumijevanje Kube. Les Roka, The Utah Review