Snajka: Dnevnik očekivanja je participativno-opservacijski dokumentarac o hrvatsko-romskom paru, Tei i Mirsadu, njihovoj kćerki Fridi i pokušaju zajedničkog života, razapetog između pritisaka obitelji i kompromisa na koje su oboje spremni pristati. Mirazi koje su dobili ekonomski su i kulturalno praktički nespojivi pa je pred njima nezahvalan izazov balansiranja vlastite obiteljske prtljage, prikvačene kao ostavština prošlih generacija na putu između Hrvatske i Kosova. Povezani željom da pronađu rješenje za nerealna očekivanja svojih obitelji, Tea i Mirsad upustit će se u kompleksnu igru prilagodbe što će se u konačnici pokazati utegom u njihovoj vlastitoj intimi. Ovaj izuzetno osoban film razotkriva niz obiteljskih rituala, tradicijskih stereotipa, pa i kulturnog rasizma, u kojima dvoje zaljubljenih pokušavaju pronaći pravu mjeru između zadovoljavanja slike koju o njima imaju njihovi roditelji i potrebe da zadrže svoje autentično ja i žive prema vlastitim vrijednostima. Tea i Mirsad će roditeljima uporno pokušavati biti poslušna djeca, a svojoj kćerkici Fridi slobodoumni mama i tata što se čini kao nemoguć zadatak, svoj ljubavi unatoč.
Film prikazujemo u okviru ljetnog programa Dokukino Pri Nami, u skrivenom dvorištu u centru grada Zagreba, Pri Nami. Od 26. lipnja pa sve do 4. rujna na adresi Zakmardijeve stube 4 očekuju vas besplatne projekcije dokumentarnih filmova iz Restartove distribucije i KineDok kataloga koje je pažljivo odabrala Restartova ekipa. Ulaz je slobodan, bez zaprimanja rezervacija.
Festivali i nagrade:
DOKUFEST 2023 – nagrada publike, svjetska premijera / SARAJEVO FILM FESTIVAL 2023 / MAKEDOX 2023 / LIBURNIA FILM FESTIVAL 2023 / RAB FILM FESTIVAL – RAFF 2023
Recenzije:
‘Snajka: Dnevnik očekivanja’ treba smatrati filmskim uspjehom, pogotovo za prvi film kroz koji su stečene filmske vještine. Međutim, vrijednost filma kao elokventnog početka za uspostavljanje dijaloga među kulturama čak je i veća od toga. Marko Stojljiković, Cineuropa
‘Snajka: Dnevnik očekivanja’ priča je u kojoj ne nedostaje ni drame, ni akcije, ni zapleta, ni raspleta i toliko je zapravo dinamična da se čini da bi se po njoj mogao snimiti igrani film. Jelena Ružić, Večernji list