„Svijet mode. Mene zanima svijet, a ne moda.“ Wim Wenders nikada nije krio svoju skeptičnost prema modi. No kada ga je Centre Georges Pompidou zatražio da napravi film o odnosu mode i filma, spremno se prihvatio avanture i obratio japanskom avangardnom dizajneru Yohjiju Yamamotu koji je ranih 1980-ih revolucionarizirao modni svijet. Dokumentarni film Bilješke o odjeći i gradovima u obliku svojevrsnog vizualnog dnevnika-eseja o kreativnom radu modno-odjevnog stvaraoca Yohjia Yamamota, predstavlja nestandardni ali slojeviti uvid u kompleksni svijet kreativnog stvaranja odjeće izvan ustaljene mode i modnoga sistema. Kao što sam naslov kaže, Wenders suprotstavlja poglede na problem grada (Tokio i Pariz) kao dva nasuprotna pogleda na odijevanje i modu, onu zapadnjačku duboko određenu dominacijom modnog sistema, i onu ne-zapadnu (japansku), koja mu se opire i koja ga dekonstruira u korist kulture odijevanja. Fokusirajući se na sam kreativni proces kao najvažniji dio Yamamotovog stvaranja, film afirmira sasvim drugačiji pristup odijevanju, nudeći istovremeno i kritiku zapadnjačkog modnog sistema u ime trajnih vrijednosti samog odijevanja.
Film prikazujemo u sklopu ciklusa Druga strana mode u suradnji s Goethe institutom Kroatien.
Festivali:
IDFA 1990
Recenzije:
„Dok nam dizajner govori o svojim osjećajima otuđenosti od zemlje rođenja, o načinu na koji gradovi mogu djelovati kao nacije u malome, o prolaznosti umjetnosti te kopanju po prošlosti u potrazi za vizijama budućnosti, odaje dojam kao da je izašao iz Wendersove mašte.“ Keith Phipps, AV Club