Sjećanja u noći koja prijete da će nas progutati. Istraživanja u napuštenom selu. Panoptikum strave između medijskog spektakla, samooptimizacije i gubitka autonomije. Pobjednički filmovi Vienna Shortsa 2024. prikazuju iskrivljeni odraz našega svijeta, ili bolje rečeno, odraz našeg iskrivljenog svijeta. Vizije tame, katkad satkane u tajnovitosti i tmini, a katkad s bistrinom i humorom, skidaju veo s naših očiju. Što na kraju ostaje od naše ljudskosti, naših priča, naše nade?
Daniel Ebner, umjetnički direktor festivala Vienna Shorts
Prikazuju se filmovi:
Getty Abortions r. Franzis Kabisch, Njemačka/Austrija, 2023, 22′
Kako izgleda abortus? Kakve slike oblikuju naše viđenje abortusa? I odakle te slike dolaze? Ovaj filmski desktop-esej propituje načine na koje njemački i austrijski mediji ilustriraju temu abortusa dok listamo stock fotografije, časopise za tinejdžere i dokumente u kojima su zabilježena stvarna iskustva pobačaja.
Oh Alien – The Dream r. Clemens Niel, Austrija, 2024, 3’29”
The Dream utjelovljuje osjećaj koji imamo kada sebe tretiramo poput strojeva, poput bodybuildera koji se bune protiv svojih strogih superega u “uradi sam” utopijskom finalu koje kritizira pokret takozvanog osobnog razvoja koji se javio u kasnom kapitalizmu.
Pacifička žila r. Ulu Braun, Njemačka, 2024, 12′
Pacifička žila vodi nas kroz slikovitu panoramu američkog zapada. Julian Assange stoji između imperijskih imitacija rimskih građevina u ulozi proizvođača gaziranih napitaka i razmišlja o digitalizaciji svijeta. Oko njega hipiji, umjetnici i beskućnici tragaju za smislom dok nadzorne kamere snimaju njihove poruke. Mediji i fiktivne scene hipnotički se stapaju s dokumentarnim snimkama. Imperij je marljiv (samooptimizacija) i nervozan (vojska). Došlo je do greške u američkom snu te se pretvorio u autosugestiju. Gdje je neprijatelj i čija su prava na sliku?
Povijest se piše noću r. Alejandro Alonso, Kuba/Francuska, 2024, 20′
Masovni nestanak struje uronio je Kubu u mrak. Dok stanovnici izlaze na ulice pokušavajući pobjeći tami, krijesovi kao da najavljuju kraj jedne ere. U sigurnom okrilju kuće, majka opisuje viziju koja je već godinama proganja.
Vidjela sam te kako plešeš r. Sarah Pech, Austrija/Njemačka, 2024, 19′
Noć je u planinskom selu. Margarita luta praznim ulicama, zavirujući kroz prozore i vrtove susjeda. U tom usklađenom kolopletu, plesu samoće, ali i međuljudskih interakcija i sama će sudjelovati.