Zašto vam je film mutan, redatelju Hong?
Stvarno ne znam. Nije bilo namjerno. Ne znam.
U vodi, 29. dugometražni film hvaljenog Hong Sangsooa, snimljen je gotovo potpuno izvan fokusa. Neki su u ovakav postupak učitavali metaforu za umjetničku blokadu protagonista, za nejasnu narav odnosa glavnih triju likova, za univerzalnost muka anonimnih silueta, drugi su čak otišli toliko daleko i prozvali to konceptualnim uprizorenjem redateljevog zdravstvenog stanja (s obzirom na saznanja da njegov vid slabi). Sangsoo pak navodi da je to tek jedna od beskrajnih spontanih odluka koje su mu se činile ispravnima u trenutku. Umjesto zaokruženog djela, U vodi više nalikuje na nacrt kojim redatelj tematski i tehnički transparentno ogoljuje svoj način rada: zgrabiti kameru, okupiti šačicu glumaca, bez scenarija otputovati na nadahnjujuću lokaciju i stisnuti record. Zašto zoom ili gornji rakurs? Izgleda da si Hong ne postavlja previše pitanja – zašto onda da se mi njima zamaramo?
Pretpostavka filma je jednostavna – mladi glumac odlučuje odustati od glume i snimiti kratki film. S tom namjerom, s dvoje prijatelja odlazi na najjužniji teritorij Južne Koreje, vjetroviti otok Jeju, gdje vrijeme provode razgovarajući o odnosu između života i umjetnosti dok istražuju okolinu, čekaju pravo svjetlo i s obale promatraju horizont. Oni ne žele snimati lijepe scene ili oponašati tuđe stilove, oni žele ležerne trenutke; lutaju, jedu, piju, puše i tako se vrte u nedogled unutar impresionističke artikulacije.