Kordiljeri snova posljednji je dio dokumentarne trilogije posvećene istraživanju odnosa između prirodne baštine i kompleksne političke povijesti Čilea. Dok se u Nostalgiji za svjetlošću (2010) bavi sjeverom, a u Bisernom dugmetu (2015) jugom zemlje, treći dio posvećuje čileanskoj “beskrajnoj kralježnici”, impozantnom planinskom lancu koji se prostire cijelom dužinom zemlje. Guzman propituje mjesto i simboliku Kordiljera u kolektivnoj svijesti nacije, koji za mnoge figuriraju kao majka koja istovremeno “štiti i izolira” zemlju od ostatka svijeta. Kordiljeri su također svjedoci čileanske krvave povijesti čiji je ekonomski i politički smjer zauvijek promijenila Pinochetova vladavina. Među malobrojnim dokumentaristima tog razdoblja ističe se Pablo Salas, neumorni snimatelj čiji bogati arhiv čuva od zaborava policijsko nasilje i deportacije koje su se provodile nad civilnim stanovništvom, a za koje nitko do danas nije odgovarao. Stavljajući recentne snimke gušenja demonstracija uz bok onima od prije 40-ak godina, Guzman sugerira da se malo toga promijenilo u zemlji, u kojoj su bivši sudionici režima danas ugledni i dobrostojeći građani.
FESTIVALI I PRIZNANJA:
NAGRADE CÉSAR – nominacija za najbolji dokumentarac / CANNES FF – nagrada Golden Eye za najbolji dokumentarac / TORONTO IFF / DOSLISBOA / IDFA / CHICAGO IFF / ISTANBUL IFF / SAN SEBASTIÁN IFF / HUMAN RIGHTS FF
RECENZIJE:
‘Kordiljeri snova’ su prekrasan film o noćnim morama koje nikako da završe. Glenn Kenny, New York Times
Kada je sagledamo kao jedinstveni projekt, Guzmánova trilogija je nevjerojatno postignuće u njegovoj poznoj karijeri, sva tri filma razotkrivaju skrivene obrasce i zapanjujuće, neočekivane korelacije. Jessica Kiang, Variety