Kada su se Tito, Nehru i Naser, sveta trojka Pokreta nesvrstanih, zajedno pojavili na prvoj konferenciji u Beogradu 1961., bilo je jasno da se Jugoslavija nalazi na pragu velikog političkog događanja. Dosje Labudović: Nesvrstani vodi nas na putovanje kroz nevjerojatnu filmsku arhivu Stevana Labudovića, osobnog Titova snimatelja koji je ovo veliko događanje pratio od prvog do zadnjeg dana. Film prati rođenje Pokreta nesvrstanih i uranja u zakulisni svijet u eri ličnosti, politike i globalnih obećanja koji su obilježili Treći svijet, ispitujući kako je filmski medij pomogao u stvaranju globalnog projekta političke emancipacije.
Ovaj višeslojan film, istovremeno je putovanje kroz ponovno iskopanu, nikad ili rijetko viđenu arhivsku građu i zakulisni politički dokument, a ujedno i izuzetna životna priča Stevana Labudovića, koji je okom svoje kamere gradio povijest borbe za pravednijim svjetskim poretkom. Film tvori dokumentarni diptih s autoričinim filmom Dosje Labudović: Ciné-Guerrillas.
Nakon projekcije 21. rujna održat će se panel-diskusija na temu Zaboravljeno nasljeđe Nesvrstanih. Na njemu će, uz redateljicu Milu Turajlić, sudjelovati povjesničar Tvrtko Jakovina i Budimir Lončar, nekadašnji ministar vanjskih poslova i sam sudionik zbivanja iz filma, te Simo Grbić, zadnji direktor Međunarodnog studentskog kluba prijateljstva koji je tijekom Pokreta nesvrstanih bilo glavno mjesto susreta i podrške stranim studentima. Panel će moderirati Petra Matić, muzeologinja i aktivistica koja u svojem radu istražuje baštinu nesvrstanosti.
Festivali i nagrade:
FESTIVAL DU INTERNATIONAL CINÉMA D’ALGER 2022 – Grand Prix / IDFA 2022 / FAF BEOGRAD 2022 / TRIESTE FF 2023 / ZAGREBDOX 2023 / HOTDOC 2023 / DOK.FEST 2023 / UNDERHILLFEST 2023
Recenzije:
Izgubljeno umijeće. Država koja više ne postoji. Međunarodni politički pokret koji je gotovo zaboravljen. Icarus Films
Ovo i jest film traženja samoga sebe i ne skrivenoga oblikovanja u nastanku – radovi u tijeku – što nedvojbeno obiluje privlačnostima i uzbudljivim neočekivanostima, a implicitno sugerira i iluzornost zamisli da se jednim cjelovečernjim slikopisom cjelovito može obuhvatiti iole zahtjevniji, što znači i neizostavno vrlo složen odsječak života. Janko Heidl, Dokumentarni.net