Ciklus WHY SLAVERY?, u sklopu kojeg u suradnji s partnerima iz THE WHY FOUNDATION donosimo istraživačke i pronicljive dokumentarne filmove o uvijek prisutnom problemu ropstva i u suvremenim vremenima, dobija svoj nastavak ove nedjelje 27. veljače s ostvarenjem indijskog redatelja Pankaja Johara, Djeca na prodaju.
On daje uvid u neslućene razmjere do kojih su ukorijenjeni mehanizmi ropstva i prisilnog rada u indijskom društvu, čije su žrtve nerijetko i djeca. Pratimo dane u životu onih kojima su oduzeta prava na djetinjstvo i obrazovanje jer su prisiljeni raditi teške i umarajuće fizičke poslove. Johar duboko ulazi u taj vrlo strani svijet eksploatacije i sustavne nepravde i gleda na koji način zadrtost i korupcija utječu na svih nas – a posebice najranjivije pripadnike društva.
Nakon projekcije očekuje nas razgovor s dr. sc. Ivanom Andrijanićem, pročelnikom Odsjeka za indologiju i dalekoistočne studije Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Marijanom Janjić, indologinjom i prevoditeljicom. Razgovor moderira filozof i politički komentator Karlo Jurak.
U danima koji prethode nedjelji, u petak 25. i subotu 26. veljače, družimo se s dvojicom osebujnih umjetnika koji su svoj umjetnički genij neapologetski utapali u porocima.
Ebs Burnough redateljsko je ime iza filma Truman Capote: Razotkrivanje, a koje je američkoj javnosti poznat kao komunikacijski stručnjak koji je radio za profilirane ličnosti poput Michelle Obama. Njegov istančan osjećaj za specifikume snažnih osobnosti, kao i insajderski uvid i pristup industriji, savršeno odgovara mističnom i intimnom portretu poznatog spisatelja koji je bio pun potencijala, ali i koji je doveo do vlastitog pada.
Priče o Shaneu MacGowanu – poznatom po spoju punka i irskog folka, ali i zloporabi droge i alkohola – prihvatio se legendarni Julien Temple, čovjek zaslužan za čitav niz videospotova (Sex Pistols, Neil Young, The Rolling Stones, David Bowie itd.) i dokumentaraca od kraja ’70-ih. Shane MacGowan: Priča o pjevaču Poguesa umješno dočarava MacGowanovu osobnost; otvoreno prikazuje najveće kontroverze njegovog života, ali istovremeno poštuje njegovu muzičku ingenioznost.
U nedjelju, nakon Djece na prodaju, program donosi film čija tematika ponovo puni novinske stupce: postsovjetska stvarnost, njezini svjedoci, proponenti ali i žrtve. Gorbačov. Raj Vitalija Manskog pristupa događajima iz prošlosti kroz perspektivu čovjeka koji je odigrao važnu ulogu u posljednjim trzajima SSSR-a – Mihaila Gorbačova.
Ulaznice za sve filmove možete kupiti na pojedinim stranicama filmova (putem PayPala) ili rezervirati mailom. O epidemiološkim mjerama koje su na snazi, kao i potrebnim potvrdama za ulazak u kino čitajte ovdje.