Myers je neupitno najveći talent američke avangarde, a Akran je jedan od njegovih najvažnijih filmova. Cjelovečernja poplava stalnih, briljantnih erupcija slika (kratki kadrovi, skokoviti rezovi, nizanje kadrova od jedne sličice, međusobno veoma slični zamrznuti kadrovi) stvara džojsijanski gust i sumoran mozaik sjećanja i osjetilnih impresija, tekstura umjesto fabule, snoliki tijek vizualno potaknutih asocijacija koje često prolete brže nego što ih se može upiti. Redatelj ga je opisao kao “tjeskobnu alegoriju i zastrašujući album nostalgije”, njegova prodorna monomanija je neočekivano – subverzivno – realizirana kao sud o Americi današnjice: otuđenje i atomizacija tehničkog potrošačkog društva odražava se u samom stilu filma.
(Amos Vogel, 1974/2018)
Richard Myers je eksperimentalni filmaš baziran u saveznoj državi Ohio (SAD). Tijekom 1960-ih i 1970-ih predavao je na koledžu Kent State. Stvara vrlo osobne, niskobudžetne, nenarativne filmove za koje inspiraciju crpi iz vlastitih snova. The Academy Film Archive restaurirao je nekoliko Myersovih filmova, uključujući Akran, The Path i Allison Beth Krause.
Film se prikazuje u sklopu popratnog filmskog programa 14. Subversive Film Festivala, Hommage – Amos Vogel. Prigodni filmsko-diskurzivni program povodom 100. obljetnice rođenja Amosa Vogela (1921-2012), voditelja filmskog kluba Cinema 16 i autora knjige Film kao subverzivna umjetnost, priredila je kustosica Petra Belc.