Do nedavno zabranjen, Aretcheov dokumentarni film snimljen je u tajnosti i bilježi sukobe koji su izbili u Meksiku 1968., uoči Olimpijskih igara, između studenata koji su prosvjedovali protiv korumpirane vlade te vojske i policije. U pitanju je rijedak vizualni dokument svih događaja koji su vodili prema masakru studenata u Tlatelolcu kada je 1300 ljudi privedeno a 400 ubijeno. To je abrazivan, deklarativan film – osjeća se bijes i tjeskoba s kojom i u kojoj je napravljen te transponira gledatelja u specifičan trenutak i mjesto. Komponiran je od dugih sekvenci političkih govora i naracije koju je napisala talijanska novinarka Oriana Fallaci, te se kronološki gradi prema brutalnom krešendu, sastavljenom od zrnatih snimki, fotografija i iscrpnih audiozapisa s terena, sastavljenih kako bi evocirali užas masakra i pobrinuli se da događaj ne bude zaboravljen.
Tijekom ljeta 1968. u Mexico Cityju studenti su organizirali niz vrlo posjećenih demonstracija – na vrhuncu Pokreta (El Movimento) 600 000 ljudi izašlo je na ulice tražeći veću slobodu za sindikaliste, medije, transparentne demokratske procese i izražavanje političkog neslaganja. Riječima meksičkog pisca i novinara Carlosa Fuentesa jednopartijski režim (stranka PRI bila je na vlasti od 1929.) nenaviknut na otpor uspaničio se s očima međunarodne zajednice uprtima u Meksiko gdje su se svaki čas trebale održati Olimpijske igre. Masakr u Tlatelolcu još je stravičniji jer je u konačnici postigao svoj cilj – studentski pokret je slomljen, zavladalo je beznađe a PRI je učvrstio svoju moć. Pritom je ključno bilo poricanje da se masakr uopće dogodio – službeni izvori tvrdili su da je ukupni broj žrtava bio ispod 30. U srpnju 1970. nedugo nakon što je dovršio montažu Krika Leobardo López Aretche, student filma i aktivni sudionik Pokreta, počinio je samoubojstvo.
Masakr je ostao otvorena rana meksičkog društva, a Aretcheov film na javno prikazivanje čekao je gotovo pedeset godina. Dokumentarac Krik je često rangiran pri vrhu lista najvažnijih meksičkih filmova, a utjecajni meksički filmski kritičar Jorge Ayala Blanco nazvao ga je „najkompletnijim i najkoherentnijim svjedočanstvom Pokreta, dokumentiranog iznutra, i suprotstavljenog klevetama koje su plasirane kroz masovne medije.“ Kako kaže junakinja Bolanova Amuleta – „Tlatelolco – neka to ime zauvijek živi u našem sjećanju.“
Uvodnu riječ u film održat će filozof i politički analitičar Karlo Jurak.
Hall of Fame – vodič kroz povijest dokumentarnog filma serija je predstavljanja najznačajnijih dokumentaraca koji su svojim inovativnim pristupom utjecali na razvoj dokumentarizma. Novu sezonu programa Hall of Fame posvećujemo filmskim prosvjedima i politički angažiranom dokumentarnom filmu.