Nema nadolazećih događanja.

    Naša arhiva Vam stoji na raspolaganju.

Iz arhive

Cinema Komunisto

Cinema Komunisto

r. Mila Turajlić, Srbija, 2010., 100'

Sinopsis:
'Cinema Komunisto' nas vodi na putovanje kroz ostatke Titove filmske industrije ispitujući uspon i pad jugoslavenske filmske iluzije. Leka Konstantinović bio je 32 godine Titov osobni kinooperater. U tom periodu prikazao mu je ukupno 8801 film o čemu je vodio uredne zabilješke. Zajedno s redateljem Veljkom Bulajićem, Titovim omiljenim glumcem Batom Živojinovićem i direktorima i zaposlenicima Avala filma Leka govori o tome kako je Maršal Tito koristio filmsku industriju da stvori 'zvanični narativ' nove države - Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.

 

Od natrule scenografije u 'gradu duhova, u koji se pretvorila moćna Avala, do predsjednikove privatne sale za projekcije, pratimo čovjeka koji je opsesivno svake noći gledao filmove dok je danju, upravljajući zemljom, čitao, pa čak i prepravljao scenarije budućih filmova. Uz pomoć odlomaka iz više od 60 zaboravljenih jugoslavenskih filmova, 'Cinema Komunisto' je priča o Jugoslaviji na način na koji ona nikada nije ispričana na filmskom platnu. Otkrijte tajne pulskog festivala, rušenja mosta na Neretvi, Titove opsesije kinematografijom i opsesije stranih glumaca i redatelja Titom koji su redovito snimali u Jugoslaviji.

 

O redateljici:

Mila Turajlić diplomirala je na London School of Economics i na Odsjeku za filmsku i TV produkciju Fakulteta Dramskih Umetnosti u Beogradu. Tijekom studija osnovala je nevladinu organizaciju koja je na Beogradskom sveučilištu podučavala debate, sudjelovala je na brojnim debatnim turnirima i osvojila nagradu kao najbolji govornik na Debatnom prvenstvu europskih sveučilišta u 2001. godini. Završila je master studije na London School of Economics, odsjek Mediji i komunikacije. Potom je specijalizirala dokumentarni film na sveučilištu La Femis u Parizu.

 

Tijekom 2000. godine surađivala je s dvostrukim dobitnikom Oscara u kategoriji kratkog dokumen­tarnog filma Tonijem Schwartzom u New Yorku. Poslije staža kod šefa dokumentarnih programa na BBC-ju tijekom 2004. godine, radila je u Wilton Films u Londonu kao asistentica producenta i istraživačica za serije za Dis­covery Europe/Discovery Times te francuski Arte. Od tada stiče iskustvo radeći kao asistentica režije i koordinatorica produkcije ('Apocalipto', režija Mel Gibson, 'Fade to Black', režija Oliver Parker, 'Brothers Bloom', režija Rian Johnson, 'Human Zoo', producent Luc Besson). S ciljem približavanja kvalitetnih dokumentarnih filmova publici, 2005. godine pridružila se osnivačima festivala dokumentarnog filma 7 veličanstvenih u Beogradu.

‘Cinema Komunisto’ njezin prvi dugometražni dokumentarni film. Tijekom četiri godine rada na filmu, bio je odabran za ARCHIDOC, razvijan na Discovery Campus Masterschool 2006., Docu Talents from the East u Karlovim Varima 2008., IDFA Academy Summer School 2008. i Berlin Talent Campus 2009.

Nagrade i festivali:

TRIESTE FF, Italija - Alpe Adria Cinema Award za najbolji dokuementarac / IT'S ALL TRUE, Brazil – posebno priznanje / VIEWS OF THE WORLD, Cipar – nagrada publike / URUGUAY IFF – posebno priznanje / FOCAL INTERNATIONAL AWARD FOR CREATIVE USE OF ARCHIVAL FOOTAGE IN AN ARTS PRODUCTION / UNDERHILLFEST, Crna Gora – nagrada publike, posebno priznanje / MAKEDOX, Makedonija – Young Onion Award (najbolji debitant) / CINEMA CITY, Srbija – nagrada publike, nagrada za najbolju montažu / DOKUFEST, Kosovo –  Best Balkan Newcomer / IDFA – First Appereance konkurencija / TRIBECA FF / HOT DOCS…

Recenzije:

'Visoko profesionalan i nadahnut rad vješto nas vodi kroz gorko-slatku prošlost socijalističke Jugoslavije i njene propagandističke i grandiozne kinematografije.' Vrijeme

 

'Film čije samo postojanje potvrđuje i produbljuje njegov smisao. Cinema Komunisto briljantno prepričava priču jedne države kroz njezine filmove' New Jersey Newsroon 

 

'Mila Turajlić odaje počast pokojnom društvu iskopavajući njegovu nekoć uspješnu filmsku kulturu u ovom elegantno konstruiranom spomenaru. Kino, kao i država koja koja ga je oformila, bilo je veličanstvena iluzija i dan danas oplakivana.’ Village Voice

Natrag